Ridit

Hej!!! Nu sitter jag framför datorn och bloggar. Idag har jag varit i skolan (som vanligt). När jag kom hem var pappa redan hemma så jag fikade lite och gjorde läxorna sen stack vi iväg. Lancelot som han heter var helt underbar. Han var pigg och framåt men ändå inte het eller stark på något sätt. Först fick hon som ägde honom rida lite. Hon hoppade några språng. Han är superduktig på att hoppa. Dom hoppade ca 90 cm utan problem. Sen var det min tur. Jag red honom lite på marken och jobba lite för att se hur myck han var. Sen hoppade jag lite också. Jag vågade inte riktigt lita på honom för jag är van vid att alltid vara berädd på att Milton ska vägra. Jag hoppade ca 70 cm som högst. Lancelot var duktig och hoppade allting galant. Jag ska antagligen rida honom igen. Jag fick vara med på någon träning eller liten tävling om jag ville det också. Vi får se hur det blir men jag vill prova att hoppa lite mer iallafall. Problemet (eller problemet ska man kanske inte säga men) är att jag kanske inte är tillräckligt duktig. Denna underbara häst kan hoppa jättehögt medans jag kanske inte vågar hoppa så jättehögt. Jag hoppas att jag vågar lite mer om jag får en häst som hoppar lite bättre än Milton. På tal om Milton. Ni undrar säkert vad jag ska göra av Milton. Jag ska sälja honom till en duktig och orädd ryttare som vill hoppa ca 40-60 cm och vara med på några clear rounder eller något. Han älskar att hoppa men inte så högt. Vi ska lägga ut en annons så snart som möjligt. Kanske redan ikväll. Länkar den sen till dom som vill se den. Ska göra lite tidsinställda inlägg tills imorgon, Vi ska ha Nationella prov och får inte ha med mobilerna till skolan. Det var allt jag hade att berätta om. Kram Linnea


Kommentarer
Anja

Hej!
Jättefin blogg!

Var gärna med i min bloggtävling där du kan vinna ett presentkort från CaseApp!

Svar: Tack!!Ska se om dom andra vill!!
Cajsa, Matilda, Linnea och Linn!

2013-02-04 @ 21:43:31
URL: http://castarha.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Ditt fina namn :) :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg?:

Innan du komenterar!
 
*Tänk på vad du skriver, du ska stå för vad du skriver
 
*Var inte anonym, du har faktiskt ett namn
 
*Vi gör gärna bloglovin byten :)
 
*Vi tål reklam :)
 
MVH TeamFour:

Trackback

RSS 2.0