Tävling

Hej!!! Nu är jag påväg till tävlingen. Tänkte att jag ska berätta en sak. Jag har fått en ny häst. Han heter Lancelot. Vi köpte honom igår. Som tur var så gick han igenom besiktningen.utan anmärkningar. Jag vet att jag är lite crazy som tävlar dagen efter men jag har ridit/hoppat honom. Först provred jag honom. Då jobbade jag honom i dressyren innan jag började hoppa. Det blev inte så mycket hoppning. Hinderna var ca 70 cm. Nästa gång jag provade honom var för Lancelots ägare Linneas tränare. Jag hoppade en lektion för honom och det gick bra. Helt plötsligt hade jag hoppat 95 cm. Det var ett enstaka hinder. Sen på slutet hoppade jag en bana på 70 cm. Nu på lovet var jag hos Linnea och red Lancelot i ett ridhus nära dom. Då hade hon en liten träning för mig. Denna gången i dressyr så att jag fick hitta lite flera knappar. Det gick bra och han var mjuk och jobbade bra. Så nu har ni fått veta lite om min häst. Idag ska jag hoppa LD och LC. Linnea är med mig som "tränare" och ska hjälpa mig med Lancelot. Jag hoppas att det går bra. Jag ska inte sattsa så mycket mer än att vara felfri. Det är mitt mål. Kram Linnea


Kommentarer
Ida O

Vad kul!! Hoppas att det går bra :)

2013-02-23 @ 08:25:55
URL: http://idaolssonbast.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Ditt fina namn :) :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg?:

Innan du komenterar!
 
*Tänk på vad du skriver, du ska stå för vad du skriver
 
*Var inte anonym, du har faktiskt ett namn
 
*Vi gör gärna bloglovin byten :)
 
*Vi tål reklam :)
 
MVH TeamFour:

Trackback

RSS 2.0