Svaren!!!!

Hej!!
 
Nu kommer svaren!!
 
Vad har ni/du för mål med bloggen?
 
Mina mål skulle vara att bloggen blev jätte stor!
Och att vi hade uppåt 700-1000 besökare!
 

Hur gamal är ni/du?
 
Jag är 12år fyller 13 o är en 00= Född 2000
Så det är lätt att komma ihåg vad man blir;)
 

Vad är er/min favoritfärg?
 
Min är rosa!
 

Har alla egen häst?
 
Ja alla har egen häst!
 

Varför började ni/du rida?
 
Det var så mamma red när jag inte fans sen när jag föddes
o va runt 0-1år så fick jag sitta på hästarna o jag gillade dom sen när jag blev 5år så red jag själv på min förra häst som var en D-ponny sen har jag bara gillat hästar o rida!
 
 
Hur blev ni/du intresserad av hästar?
 
Det är nästan som den andra frågan. Mamma red jag tyckte om att rida
o sen bara flöt det på!
 

Vilken favorite färg på hästar?
 
Jag vet inte alla färger är fina!!!!!
 

Vilka bloggar läser du??
 
Jag läser www.nellieberntsson.se sen läser jag dom som komenterar men den jag läser på heltid är nellie berntsons blogg JÄTTE bra om du inte läser den så borde du!!
 

Fakta om våra ponnys/hästar.
 
Jag själv har ingen ponny utan en liten häst. Bara så ni vet! 
Om det ser ut så så är Daisy en lite häst! Det är lite tråckigt men ändå roligt att ha en häst!
Tråckigt: För att alla andra har ponnys o bara jag häst alla tycker dom är Jätte stora å säger hur kan du rida en så stor häst dom är liksom big bouta!
Namn: Daisy
Ålder: 4år fyller 5 o i människo år är hon 12år jippi!!
Färg:Svart men 2 vita strumpor på bakbenen o en stor vit bläs!
Ponny/häst: Liten häst INTE ponny!
Humör: Snäll, lite busig, rolig o konstig!!
 

Bästa minnet om ridningen.
 
Hmm... Den var svår...
Men jag berättar några första gången jag red o badade med min förra häst Kickan det var så roligt o bara skrattade!!:(:):(...
Jag kommer inte ihåg första rid turen men en annan sak!!
När jag var liten o jag red o mamma ledde Kickan så somnade jag alltid jag satt å sov bara satt där sen somnade jag några gånger jag red själv också!! HAhahh......
Alla ridturer är minnen jag glömmer dom alldrig!!:(:)
 

Hur lärde ni känna varandra??
 
Jo Cajsa o ja gick på samma dagis hon började där när hon var 4år tror jag så bara frågade vi varandra var vi hette sen bara var vi bästisar!! Knäpp i know!!
Matilda: Jo hon började i F-klassen med mig o vet inte riktigt men vi frågade vell varandra vad vi gjorde på fritiden eller något o vi red båda två så det blev bästisar!!
Linnea: Jo Linnea lärde jag knna förra året när hon började i våran klass! Jag hade hört talas om henne innan men inget mer! Så va Cajsa o Matilda med henne för dom kände henne sen innan å eftersom dom va med henne så bara blev det så att jag var tvungen at va med henne men tvungen o tvungen jag gillade att vara tvungen jag ångrar inte det!!
 

Hur vill du att din framtid ska se ut??
 
Framtiden är lte svår men jaja.....
Jo jag ska bo på en gård med MASSA djur med en kille o 2 barn en tjej o en kille.
Vi ska nästan ha alla djur kanske inte alla men många t.ex HÄSTAR katter hund kul med hönor o grisar m.m Sen får man se vad som blir sant ;).......
 

Favoritfilm??
 
Den kan jag inte riktigt svara på alla filmer är bra!!!
 

Vad är era ponnysar för raser??
 
Daisy är ingen ponny!
O hon e en Tinker blandning mer Irish cob det är en tinker ras!
 

Har ni/du tävlat någon gång på era ponnysar??
 
Nej jag har alldrig tävlat men skulle villja!!
 

Hur högt har ni/du hoppat??
 
Som högst har jag hoppat 80cm!
 

Hur gamla är era/din hästar??
 
Daisy är 4år fyller 5år!
 

Favorit godis??
 
Jag gillar sött o surt mums...!!
 

Roligaste ämmne??
 
Mitt roligaste ämmne är idrott, slöjd o hemkunskap!
 

Absolut godaste maträtten??
 
Taco o pizza men mest taco!!
 

Hur länge har ni/du varit intresserade om hästar/ridning??
 
Sen jag föddes!!
 
 
Ras du gillar extra mycket??
 
Det är såna lite mer mulliga raser t.ex fjording, tinker o friser är nog dom bästa!!
 

Hur länge har du ridit??
 
Jag har suttit på hästar sen jag var 0år o började rida medans mamma höll mig när jag var 2år tror jag o rida själv på D-ponny när jag var 5år!
 

Ponny/Häst
 
Dressyr/Hoppnig
 
Sen tänkte jag berätta lite om en annan sak sen vad jag gjort idag!!
 
Jo innan jag fick Daisy hade jag en annan häst en fjording som hette Kickan!
Det var hon som jag satt på o hon som lärde mig rida o hon jag fick all kärlek o hopp av men nu bara borta men kvar i mitt hjärta!!! Vi fick avliva henne för dålig lever hon blev tror vi närmare 40år!! Förra året några dagar efter jag fyllt år! Mamma frågade om jag ville avliva henne någon annan dag men jag ville inte hon skulle lida mer!! Jag saknar henne fortfarande o hon finns i mitt hjärta o finns ibland oss!!!!!
Vila ifred men kom o hälsa på oss!! :( :( Där föll en tår:(
 
Men idag så har jag varit hemma o ridit vi provade sadlen igen o jag fick galopera i den för att se om den låg kvar  (Det var min första galopp på henne) Men den var skön m.m Men vi vet inte riktig om den sitter bra mamma sak prova imon också!!
 
Nu fick ni alla svar från mig hoppas dom andra nt glömmer det ;)
 
//Linn
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Ditt fina namn :) :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg?:

Innan du komenterar!
 
*Tänk på vad du skriver, du ska stå för vad du skriver
 
*Var inte anonym, du har faktiskt ett namn
 
*Vi gör gärna bloglovin byten :)
 
*Vi tål reklam :)
 
MVH TeamFour:

Trackback

RSS 2.0