starkt mitt själv förtroende

God morgon! bloggade inte om hur det gick flr mig när jag red igår!
men nu kommer det!!
Jag och min lillasyster red ut i skogen, vädrer var helt underbart!
Vi skrittade fram i paddocken, för att kunna trava direkt när vi kom ut i skogen (hästarna vill vända om).
Vi travade upp till travbanan!! :)
När vi kom ditt lätt vi hästarna länga ut på benen.


När trav banan tog"slut" fattade vi galopp. Chamott som är VÄLDIGT bockig i skogen gjorde inget under den galoppen. Phuu

När vi kom till en sträka där det är hinder så var JAG först ( brukar aldig funka )
Mem Chamott som är 17 år var so. en unghäst. Precis som om han var 3 år och aldrig varit i en skog innan och aldrig fattat att man kan galoppera.
Hihi
Jag var först resten av rundan också!
Det funkade riktigt bra! Det gick inte i raket fart, han kunde inte rida rakt fram så det gick i "slalom".
Vi fick några TVÄRR stopp, han var rädd för saker som låg i kanterna.
Hehe Typ en av mina första rundor jag klarar att sitta kvar! :) Han bockar annars av mig ;)


Jag är riktigt nöjd med den rundan och hoppas Chamott är lika nöjd!! :D

Blev ett VÄLDIGT LÅNGT inlägg!
Men nu har ni något att läsa! :)

Kram Matilda



Kommentarer
Johanna

Hej!!! Fin och rolig blogg!! Jag skulle bli jätte glad om ni besökte min blogg!! Kram Johanna!!

2013-04-21 @ 17:35:17
URL: http://johannaochdjuren.blogg.se
Tova - Häst & Foto ♥

Vilka söta bilder!

2013-04-21 @ 17:37:47
URL: http://www.tovaeivinson.se


Kommentera inlägget här:


Ditt fina namn :) :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg?:

Innan du komenterar!
 
*Tänk på vad du skriver, du ska stå för vad du skriver
 
*Var inte anonym, du har faktiskt ett namn
 
*Vi gör gärna bloglovin byten :)
 
*Vi tål reklam :)
 
MVH TeamFour:

Trackback

RSS 2.0