Alla problem lösta!

1. Idag när jag red så haltade Mac. Han hade gått så mkt på snön (när jag skulle hoppa upp) att han fick klackar. Jag hoppade av och tog bort snön och sedan satt jag upp igen. När vi red på vägen gick det jätte bra, men sen när vi skulle ut på en snö väg börjde han halta. Vi red endå för han halta sen sluta ett tag sen halta han 2 steg och sen sluta han halta. Vi fota lite :D På vägen hem ringde jag och sa till mamma att hon fick ringa hovslagaren för vi trodde han hade hovböld. Mamma ringde mig i stallet och sa att det inte var hovböld! Det var: Marken är så hård och snön här är så mjuk så det går nästan rakt igenom (snön dämpar inte det hårda). Det gör ont på hästarna och dom får som "blåmärken" som inte syns. Det enda som behövs är att sko dom så i morgon ska Mac skos. Han sa att han haft mkt om just det på senaste tiden. Så problemet löst (hoppas jag!!)
2. Mac har haft en himla skav men nu har jag hittat ludd att sätta där han har skav! Kolla in:


Bra va?!
Nu så lite andra bilder:



//Cajsa som <3 att Faila XD


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Ditt fina namn :) :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg?:

Innan du komenterar!
 
*Tänk på vad du skriver, du ska stå för vad du skriver
 
*Var inte anonym, du har faktiskt ett namn
 
*Vi gör gärna bloglovin byten :)
 
*Vi tål reklam :)
 
MVH TeamFour:

Trackback

RSS 2.0