Linneas svar på frågestunden

 Hej!! Här kommer svaren på frågestunden.
1. Vad har du för mål med bloggen?
Svar: Jag vet inte riktigt, just nu försöker vi ha så många läsare som möjligt.
2. Hur gammal är du??
Svar: Jag är 12 år, men ag blir 13 detta året.
3. Vilken är din favoritfärg?
Svar. Min favoritfärg är ljusblå/ turkos
4. Har du egen häst?
Svar. Ja det har jag.
5. Varför började du rida?
Svar. Jag började rida pga. att min farmor tog med mig till en ridskola redan när jag var 3 år. Sedan dess har jag ridit.
6. Hur blev du intresserad av hästar?
Svar. Samma sak här, min farmor tog med mig till en ridskola när jag var 3 år.
7.  Vilken är din favoritfärg på hästar?
Svar. Jag vet inte riktigt, jag gillar både svarta, vita och gråa hästar. Men eftersom Milton är vit så är det någ vit som är min favoritfärg.
8. Vilka bloggar läser du?
Svar. Jag läser lite olika bl.a NellieB's och ibland majahorsess.blogg.se
9. Berätta lite om era hästar!?
Svar. Mlton är en busig häst som ofta är lote spänd och på sin vakt. Han är också bekväm av sig och gör bara det nödvändigaste.
10. Bästa häst minnet?
Svar. Jag vet inte riktigt, jag tror det var när jag och Milton vann på en tävling. Eftersom ha har haft ont i ryggen har det inte gått särskilt bra så då va jag jätteglad.
11. En till fråga om: Hur gammal är du
Svar. 12 men fyller 13 år.
12. Hur lärde ni känna varanndra?
Svar. Jag lärdekänna Matilda genom klubben som vi är med i. Cajsa lärde jag känna när jag flyttade Rulle (min förra häst) till Tiffany. Det var hon som gjorde att jag och Cajsa blev kompisar. Linn lärde jag känna när jag bytade skola i höstas. Hon, Matilda, Cajsa och Johanna (som har slutat) brukade vara med varanndra och när jag började och Johanna slutade så blev det att jag va med dom istället.
13. Hur vill du att din framtid ser ut?
Svar. Oj det var en svår fråga. Jag vet inte riktigt, såklart vill jag hålla på med hästar och tävla lite men det är det ända jag kan komma på.
14. Vilken ärdin favoritfilm?
Svar. Jaggillarflera filmer. Bl.a Secreteriat och Black Beaty. Båda hästfilmer som rekomenderas.
15. Vilken ras är din häst?
Svar. Milton är en welsh ponny.
16. Har dutävlat något med din ponny?
Svar. Ja det har jag.
17. Hur högt har ni hoppat?
Svar. Jag vet inte riktigt. Det är iallafall 90 cm men har kanske hoppat 95-100 cm. Jag har hopptränat och inte kollat höjdenmånga gånger.
18. Hur gammal är din häst?
Svar. Miltn är 18 men fyller 19 detta året.
19. Favorit godis?
Svar. Svårt att säga, jag gillar nästan allt utom lakrits.
20. Roligaste ämnet?
Svar. Jag gillarmycket men bäst är nog matte, hemkunskap och bild.
21. En till: Bästa favorit minnet?
Svar. Det var nog när jag och Milton vann en tävling. Pga att ha har haft ont i ryggen så har det inte gått särskilt bra.
22. Favorit mat?
Det var också en svår fråga (jag är sån som aldrig kan bestämma mig). Jag gillar mycket men bäst är nog lax eller tacos.
23. Hur länge har ni varit intresserade av hästar?
Svar. Jag har varot intresserad av hästar sedan min farmor tog med mig till en ridskola sen jag va 3 år. 
24. En ras som du gilöar extra mycket?
Svar. Jag vet inte riktigt. Jag gillar bl.a haflinger, friser och welsh.
25. Favorit häst?
Svar. Milton såklart.
26. Hur länge har du ridit?
Svar. I ca 8 år då jag har haft vissa uppehåll.
27. Häst/ ponny?
Svar. Jag vet inte. Ponny passar ju bättre på höjden men jag tycker det är roligt att rida hästar också.
28. Hoppning/ dressyr?
Svar. Jag gillar båda. Ska se til att jag börjar tävla i båda men hoppning är nog lite roligare.
 


Kommentarer
Alice

Tack för att du kommentera min blogg så självklart kollar jag in här och lämnar en kommentar. Jätte fin blogg kollar kanske in igen :)

2013-01-21 @ 19:20:14
URL: http://ahorselover.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Ditt fina namn :) :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg?:

Innan du komenterar!
 
*Tänk på vad du skriver, du ska stå för vad du skriver
 
*Var inte anonym, du har faktiskt ett namn
 
*Vi gör gärna bloglovin byten :)
 
*Vi tål reklam :)
 
MVH TeamFour:

Trackback

RSS 2.0