Träningen igår

Hej!! Nu är jag hemma från skolan.
Tänkte berätta om hur det gick på träningen igår. Det gick inte särskilt bra. Milton var duktig och hoppade dom flesta hinderna första gången vilket var bra eftersom det är så det är på tävlingar. Vi var tre stycken. Dom andra som red hade lite större hästar än mig så det stämde inte riktigt med avstånden och sånt.
 
När vi började hoppa banan kom Milton på en ny taktik för att slippa jobba. Han vägrade och slängde sig lite åt sidan så vips låg jag på marken. Detta gjorde han två gånger så att jag trillade av. FY på dig Milton, så gör man inte. När jag sedan hoppade så ville han inte hoppa ett utav hinderna. Han vägrade och vägrade och vägrade. Tillslut fick jag honom att hoppa det. Hopptränaren kom på efteråt varför han gjorde så. Jag tror också att det var så eftersom det hon sa kan stämma. Hon trodde att Milton inte ville hoppa för att han slog i hovarna i det när han hoppade det första gången. Det tror jag att det är för han river aldrig.
 
Det var samma sak på ett annat hinder. En kombination och eftersom dom andra hade större hästar blev det lite för stort avstånd även om hon flyttade det. Där höll jag på att trilla av men lyckades kravla mig upp igen. När han hoppade det hindret en gång trodde jag att han skulle vägra men sen bestämmde han sig för att hoppa och jag var inte alls berädd. I hoppet slog jag i skärmen på hjälmen i hans manke. Först trodde jag att den gick sönder eftersom det knakade i den men den var hel som tur va.
 
Det blev bara ett kort eftersom pappa sa att han var tvungen att kolla så att jag inte trillade av. Jag tog några biler i stallet men dom flesta blev suddiga.
Här är dom som blev bra.
Det var dom.
 
Nu ska jag bara ta det lugnt. Milton får vila idag. Snart blir det dressyrträning igen. Matilda ville inte träna mer dressyr men jag lyckades övertala henne om att fortsätta. Förlåt om det kanske kan bli lite förvirrande ibland eftersom både min lillasyster och min kompis (hon som bl.a driver bloggen) heter Matilda. Denna gången är det den Matilda som är en utav dom som driver bloggen och är min kompis. Ha det bra Kram Linnea


Kommentarer
Jessica

Sv: Tack! :):) vilken söt ponny du (eller ja, alla ni :P) har!

Svar: Tack så mycket!! :)
Cajsa, Matilda, Linnea och Linn!

2013-01-16 @ 17:28:13
URL: http://vinna.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Ditt fina namn :) :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg?:

Innan du komenterar!
 
*Tänk på vad du skriver, du ska stå för vad du skriver
 
*Var inte anonym, du har faktiskt ett namn
 
*Vi gör gärna bloglovin byten :)
 
*Vi tål reklam :)
 
MVH TeamFour:

Trackback

RSS 2.0